På toppen av Tromsøya

Brattbakken-nytt februar 2025

Kjære Brattbakken-beboere!

Vi er allerede kommet godt i gang med 2025, og det er på tide med noen ord fra styret.

Vinteren har i perioder vært heftig med tanke på både nedbør og vind, og dessverre har noen av dere fått oppleve vanninntrengning i leiligheten. Econor, byggeleder, driftsleder og styret har hatt mange møter om problemene, og de fleste av skadene er nå rettet opp. Det vil også bli satt i verk tiltak for å redusere faren for vanninntrengning.

Styret har flere ganger påpekt mengden av «bygge-søppel» i gatene, og mildvær, snøsmelting og vind har gjort sitt til at dette problemet bokstavelig talt kom fram i lyset. Econor har hatt et par stor-ryddinger, og vil nå sørge for at det ryddes ukentlig. Vi håper at dette blir fulgt opp. Takk til beboere som har tatt bilder og varslet byggeleder og styret!

Oppdaterte ordensregler

Styret har gjort enkelte justeringer på ordensreglene. Blant annet begrensninger når det gjelder boring, bruk av spiker/skruer o.l. i nye fasadeplater, balkongdekke, platting og dører. Det har også kommet inn en del klager på støy fra naboer, og vi minner om at det er viktig at alle andelseiere/beboere setter seg inn i regler om ro i leilighetene. Ordensreglene finner dere her.

Utleie gjennom Airbnb

Vi ønsker å minne om at korttidsutleie i borettslaget er begrenset til maks 30 dager per år. Slik korttidsutleie må ikke godkjennes av styret, men vi vil gjerne varsles i forkant. Dersom du leier ut, må gjestene informeres om borettslagets regler, spesielt regler knyttet til avfallshåndtering. Vi har dessverre opplevd at turister feilaktig kaster tomgods og annet avfall i søppelsuget, noe som kan føre til driftsproblemer. Her finner dere Remix sin sorteringsguide som også er oversatt til engelsk. På Remiks sin hjemmeside finnes den også på bl.a. kinesisk, polsk, arabisk og tysk.

Generalforsamling 2025 og beboermøte

Ordinær generalforsamling (GF) avholdes på Thon Hotel Polar den 28.04.2025 klokken 18:00. Varsel om GF finnes allerede på «min side» på Bonord sin nettside. Der ligger også lenke for å melde inn saker.

Komplett innkalling vil sendes ut elektronisk tidligst 20 dager før GF, og senest 8 dager før GF. Det vil deles ut papirutgave på innkalling til de som har reservert seg fra elektronisk kommunikasjon. For andre som ønsker papirutgave vil det printes ut noen eksemplarer som kan hentes i fellesboden.

Det vil avholdes et beboermøte i etterkant av generalforsamlingen om renoveringen. Møtet vil finne sted i samme lokaler som generalforsamlingen. På møtet vil det være anledning for å stille spørsmål direkte til byggeleder.

Lørdagsjobbing

Som flere har lagt merke til vil arbeidet med renoveringen tidvis også foregå på lørdager. Vi forstår at dette kan medføre noe støy og andre ulemper for berørte beboere. Trøsten får være at det blir fortere ferdig 🙂

Kontaktinformasjon til byggeleder og styreleder

Vi ser at det fremdeles kommer en del spørsmål og henvendelser på Brattbakken sin Facebook-side. Det minnes om at alle spørsmål, melding om byggefeil, skader, uønskede hendelser o.l. skal meldes til byggeleder. Sett gjerne styret på kopi. Dersom det er behov for akutt hjelp utenfor arbeidstid, skal styreleder kontaktes på tlf/epost.

Styret

E-post brattbakkenbrl@mittbonord.no
Telefon (styreleder Anne Serine Fottland) 901 29 131

 

Byggeleder Eirik Dalby

E-post
ed@bonord.no
Telefon 918 76 800

 

Med vennlig hilsen,

Styret

Alle rettigheter © Brattbakken borettslag. Rettigheter til bilder tilhører kredittert fotograf. Gnist - web som funkler