På toppen av Tromsøya

BRATTBAKKEN-NYTT 3/2018 MAI

Styreleder Espen Jentoft, BB 42, tlf 917 33 240
Nestleder Maja Stensvold, BB 79, tlf 934 84 361
Sekretær Hanne Figenschou, BB 75, tlf 909 11 746
Styremedlem Olaf-Jarle Strøm, BB 55, tlf 900 95 860
Styremedlem Kristian Didriksen Hansen, BB 46, tlf 918 13 050
Varamedlem Herulf Johansen, BB 74
Varamedlem Per N Braa, BB 108
Varamedlem Inger Mari Malm, BB 40

Vaktmester: Martin Brynjulfsen, tlf 901 66 018
Trygg vakt, tlf 776 10 300
E-post til styret: styret@brattbakkenbl.no
E-post til vaktmester: vaktmester.brattbakken@gmail.com
Postadresse til borettslaget/styret: Brattbakken 119A, 9018 Tromsø

 

Kjære beboere

Nå er våren her og for oss innledes den med første styremøte for det nyvalgte styret. Sammensetningen ser dere over. Hovedsaken for oss fremover blir prosjektering i forbindelse med renoveringen av borettslaget. For oss er det viktigste et godt resultat og ikke at vi kommer i gang så raskt som mulig. Hvis noen beboere har erfaring og kompetanse i forhold til prosjektering, så send gjerne en mail til styret.

Nå har de fleste av dere fått byttet brannslokningsapparatene. Ta gjerne en titt på apparatet slik at dere er i stand til å benytte det på en hensiktsmessig måte i en reell situasjon. Hvis noen har behov for informasjon om bruken, ta kontakt med vaktmester. Det samme gjelder de som ikke har hatt anledning til å bytte brannslokningsapparatet sitt.

Vi har mottatt melding fra vaktmester om at han har sett tilfeller av at beboere har byttet til kjøkkenvifter med motor. Dette fungerer dårlig i forhold til eksisterende avtrekkssystem og kan over tid forårsake fuktskader. Hvis noen av dere har defekte/dårlige kjøkkenvifter så må dere ta kontakt med vaktmester. Hvis den må byttes, så tar borettslaget regningen. Når det gjelder defekte/dårlige varmtvannsberedere, må dere også ta kontakt med vaktmester. Her må beboer selv betale fakturaen til rørleggerfirmaet som benyttes. Vi refunderer kr 9500 ved fremleggelse av faktura. Det er det det koster å få installert en bereder av tilsvarende størrelse i kjøkkenbenk. Hvis noen mot formodning velger å bytte varmtvannsbereder uten å ha fått dette godkjent av vaktmester, gir ikke borettslaget refusjon.

Onsdag 9.5.18 i tidsrommet kl 1800 – kl 2000 vil vi åpne fellesboden slik at dere som har lagret sykler der får anledning til å hente disse ut. Det er også anledning til å plassere snøryddingsutstyr i fellesboden over sommeren som forhåpentligvis blir varm og god. Utstyret må merkes med navn og adresse.

Onsdag 6.6.18 gjennomføres årets vårdugnad i tidsrommet kl 1700  – kl 2000. Benytt sjansen til å bidra til at vi får det rent og pent i borettslaget. I denne forbindelse bestiller vi to søppelcontainere slik at de som har diverse søppel kan bli kvitt dette. Det er ikke så mange kilo pr husstand, så vær så snill å ikke fyll opp containerne med bygningsavfall, utrangerte større gjenstander som møbler og lignende. I fjor hadde noen kastet 4 bilhjul i containeren. Dette medførte en ekstra kostnad  på flere tusen kroner for borettslaget siden Remix måtte få et firma til å skille dekk og felg. Spesialavfall/Farlig avfall skal selvfølgelig ikke kastes i containeren. Hvis vi oppdager at noen misbruker tilbudet i år også, vil styret revurdere hele ordningen. Dette er fortrinnsvis et tilbud til beboere som av en eller annen årsak ikke kan kjøre søppel på fyllinga selv og da er det trist om muligheten blir borte.

Vi ønsker dere alle en fortreffelig mai måned.

Alle rettigheter © Brattbakken borettslag. Rettigheter til bilder tilhører kredittert fotograf. Gnist - web som funkler